Great Ocean Road

De senaste två dagarna har vi bilat på Great Ocean road. Bilkörningen gick bra, trots vänstertrafik och hektisk trafik inne i Melbourne med upp till sex filer i bredd. "Vi kan köra bil i vänstertrafik, vi är inte rädda" har varit vårt mantra dessa dagar.

Vägen vi åkt går längs en extremt fin kuststräcka, vi har gjort många stopp på fantastiska platser. Vid ett tillfälle sa jag till Emma att hon skulle bromsa in för att det satt ett djur vid vägkanten. Båda trodde att det var något svin-liknande djur, men när vi kom närmare såg vi att det var en känguru! Vi har även sett ganska många koalor som satt högt uppe i träden längs vägen. Ormar slapp vi tack och lov att se, det räckte med en varningsskylt.

För att göra vår vardag här lite extra spännande ordnade vi så att vi nästan fick soppatorsk ute på den Australienska landsbygden. Men det löste vi genom att vända tillbaka till en bensinmack vi sett tidigare under resan. Tack och lov räckte bensinen dit! Nästa nervösa moment blev cirka fem minuter senare, när jag stannat till i en ficka där det stod ett gäng bilar,för att släppa av Emma som skulle göra ett snabbt ärende. Plötsligt har jag en polisbil med blåljusen på bakom mig och en polisman som kommer emot mig. Polismannen var trevlig men bad mig flytta bilen då jag tydligen stannat i en bussficka, jag flyttade bilen illa kvickt! Någon minut senare mötte jag Emma som var helt förskräckt - hon hade bara sett att polisbilen med blåljus bakom mig och att jag åkt iväg, så hon trodde att jag smet utan att ha pratat med polisen! Haha!

Vi stannade även till på en stor surftävling, gick en sväng i en regnskog samt kollade in Apostlarna som kanske liknar Gotlands raukar.

Helt klart två dagar fyllda med upplevelser! Hoppas ni har det bra hemma! Kul att några av er kommenterat!
Många kramar /Linda


Kommentarer
Postat av: Joanna

Härligt att se att du Emma kommit igång med tävlandet. :) Ha de bra tjejer! Kram

2012-04-06 @ 22:08:16
Postat av: Anonym

Ser helt unberbart ut, vilken upplevelse! Ha det bäst tjejer och va rädda om Er. Massa kramar

2012-04-07 @ 08:45:07
Postat av: P.U.S.

Halloj tjejer,



Vilka äventyr! Var det snabba ärendet vid ormskylten ;-). Simon undrar om du tog kort på polisen? Glad Påsk önskar vi från Tyresö Strand. Kram, kram och simma lugnt!

2012-04-07 @ 17:17:51
URL: http://pausfranverkligheten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halloj tjejer,



Vilka äventyr! Var det snabba ärendet vid ormskylten ;-). Simon undrar om du tog kort på polisen? Glad Påsk önskar vi från Tyresö Strand. Kram, kram och simma lugnt!

2012-04-07 @ 17:18:32
Postat av: sabina A

Jag skrattar gott! Ni verkar ha det härligt :).. Kram på er!

2012-04-09 @ 17:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0